Na vysočinské dálnici se nejčastěji bourá u Humpolce

1

K dopravním nehodám na vysočinské dálnici nejčastěji dochází na úseku mezi 81. až 88. kilometrem, tedy u Humpolce. Letos zde policisté zadokumentovali už 42 nehod.

„V tomto místě mají řidiči problémy zejména při dešti, kdy vlivem nerovností na dálničním tělese zůstává ve vyjetých kolejích voda. I když je úsek opatřen dopravní značkou snižující za deště rychlost jízdy na 80 kilometrů v hodině, řidiči tuto značku nerespektují,“ říká k situaci na rizikovém úseku dálnice krajská policejní mluvčí Dana Čírtková s tím, že vysoká rychlost pak vede k tomu, že řidiči zde svá auta nezvládnou a havarují.

Celkově na vysočinském úseku dálnice vyšetřovali policisté od začátku letošního roku do 9. srpna 310 dopravních nehod. To je o 75 více než za stejné období loňského roku. Statistický nárůst počtu šetřených dopravních nehod však podle Čírtkové souvisí s prodloužením úseku dálnice, o který se velkoberanovské dálniční policejní oddělení od začátku letošního roku stará.

Více než čtyřicet milionů korun

Při letošních nehodách na zmiňovaném úseku dálnice dosud nikdo nezemřel. Čtyři lidé byli těžce zraněni a 67 se zranilo lehce. Hmotná škoda na havarovaných vozidlech a majetku dosáhla částky blížící se k 43 milionům korun. Příčinou dvou nehod byl alkohol požitý před jízdou. „I když vyšetřujeme nehody na téměř dvojnásobném úseku dálnice než v minulosti, tak z hlediska následků dopravních nehod dochází k poklesu oproti loňsku, což považujeme za pozitivní,“ řekl vedoucí dálničního oddělení Policie ČR Martin Zadražil.

Vyšší nehodovost na dálnici má kromě škod na zdraví, životech a majetku také jeden další negativní důsledek. Výrazně komplikuje provoz. „Když na dálnici havarují osobní auta, zadokumentování a odstranění nehody lze zrealizovat poměrně rychle. Mnohem víc času ale zaberou případy, když se střetnou kamiony, z nichž se vysype na dálnici náklad. Takové nehody pak zatarasí dálnici i na několik hodin,“ říká mluvčí Čírtková, která dále upozorňuje, že obecně rychlost obnovení plynulého provozu na dálnici po nehodě závisí také na samotných řidičích a na jejich ohleduplnosti.

Martin Zadražil k tomu říká: „Když už dojde ke kolizi, někteří řidiči stále nejsou schopni nechat volný prostřední pruh pro vozidla záchranných složek. Tím se značně komplikuje jejich příjezd na místo.“ Policisté se podle něho při své práci setkávají s případy, kdy k nehodě míří policejní auto se zapnutými majáky a na něj se nalepí řidič, který se snaží vzniklou kolonou projet. „V takových případech postupují policisté nekompromisně a tito bezohlední řidiči musí počítat s vysokou pokutou,“ říká Zadražil.

Mezi 81. a 88. kilometrem dálnice D1 dochází k největšímu počtu nehod. Problémy zde mají řidiči hlavně při dešti

Mezi 81. a 88. kilometrem dálnice D1 dochází k největšímu počtu nehod. Problémy zde mají řidiči hlavně při dešti
Převzato z Listů Pelhřimovska

Axl

One thought on “Na vysočinské dálnici se nejčastěji bourá u Humpolce

  1. Ale to je stará věc. Už v jedný písničce se zpívalo, že u Humpolce v prudkym kopci často bouraj politici………

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

FOKUS Vysočina si přípomíná 20 let od založení

St Zář 22 , 2010
K dopravním nehodám na vysočinské dálnici nejčastěji dochází na úseku mezi 81. až 88. kilometrem, tedy u Humpolce. Letos zde policisté zadokumentovali už 42 nehod. „V tomto místě mají řidiči problémy zejména při dešti, kdy vlivem nerovností na dálničním tělese zůstává ve vyjetých kolejích voda. I když je úsek opatřen […]

Témata