Rekonstrukce ulice Příčná

21

Město Humpolec plánuje provést v r.2012 rekonstrukci ulice Příčné. Na základě doporučení Komise pro rozvoj města by měla proběhnout změna povrchu z asfaltu na žulovou dlažbu, čímž by došlo v centru města ke sjednocení povrchů, neboť celé Horní náměstí i ulice 5. Května je zadlážděna. Součástí akce bude také rekonstrukce vodovodu. Jedním z důležitých požadavků při zadávání projektu bylo také řešit parkování vozidel. Projektanti předložili dvě varianty řešení.

Jedna počítá se zúžením chodníku na levé straně při pohledu z
náměstí. V tom případě by rozšíření vozovky umožnilo po pravé straně
„legálně“ parkovat, neboť současný stav neodpovídá předpisům ( při
parkování nezůstávají dva jízdní pruhy).

Druhá varianta řeší tuto
komunikaci jako jednosměrnou (průjezd z náměstí nahoru do ulice 5.
Května), čímž by bylo vytvořeno cca 18 nových parkovacích míst po levé
straně ulice (při zachování parkování na pravé straně), což je v těsné
blízkosti městského a finančního úřadu velmi cenná deviza. S ohledem na
tuto skutečnost a také s přihlédnutím ke zklidnění křižovatky s Hradskou
ulicí (navíc v bezprostřední blízkosti školy), podpořila Komise pro
rozvoj města právě tuto variantu. I vyjádření dopravního oddělení
policie doporučuje městu tuto variantu. Dá se předpokládat, že řada
řidičů jedoucích po ulici 5. Května využije k přístupu na náměstí ulici
Hrdličkovu, s jejíž rekonstrukcí se v příštím roce také počítá. V
důsledku toho by nemuselo dojít k většímu ovlivnění provozu na
křižovatce ulic 5. Května s Jihlavskou u pivovaru, jak někteří odpůrci
této varianty namítají. Zkušenosti z řady dalších měst, kde se řešení
problému parkování provádí zjednosměrněním některých ulic již delší
dobu, správnost tohoto záměru potvrzují.

Diskutovat o této rekonstrukci můžete zde v komentářích pod článkem, nebo na stánkách Váš názor v Humpolci na adrese: http://www.vas-nazor.cz/index.php?oid=2&act=show_topic&id_topic=4

Axl

21 thoughts on “Rekonstrukce ulice Příčná

  1. Pravda, pokud je čas placení daní nebo vyplácení dávek, tak se nahoru nedá ani projet. Nebo dolu ta zavisí jestli si odspoda jedoucí řidič uvedomí na čí straně je překážka 🙂

    1. Za mě jednoznacně jednosměrná varianta. Ulice bude bezpečná a zvýší se počet parkovacích míst, což je v této lokalitě více než třeba.

  2. Tak mě v oznámení zaujala tato věta: „Na základě doporučení Komise pro rozvoj města by měla proběhnout změna povrchu z asfaltu na žulovou dlažbu, čímž by došlo v centru města ke sjednocení povrchů, neboť celé Horní náměstí i ulice 5. Května je zadlážděna.“
    Není to tak dlouho, co se na Tyršově náměstí vytrhávala dlažba s poukázáním na prašnost a hlučnost tohoto povrchu. Tak to je dobře, že finančnímu úřadu nebudou vadit zaprášená okna a snad i jeho zaměstnanci budou moci přes veškerý hluk dobře odvádět svoji práci. 😉

    1. Tuto připomínku jste mi doslova „vyfoukla“tak jen dodám na základě tohoto odůvodnění,že už dávno platí o naší radnici,pravá neví co dělá levá.Poslední dobou přibývá řada rozhodnutí,která to jen potvrzují.Miruna

      1. Přehlédli jste, že se v článku píše o centru města, což Tyršovo nám. už není. Ale ono je lepší hned kritizovat, než se pořádně zamyslet nad tím, co chci kritizovat že ?

        1. Ale to jste mě špatně pochopil. Já nic nekritizuju, ale naopak chválím. Viz věta začínající „Tak to je dobře…“ 🙂

          1. Jen aby Vám to vydrželo. Troufám si odhadnout, že zadlážděním ulice Příčná návrat k přírodnímu kameni končí a poté budem jen vesele asfaltovat. Komise nekomise.

            frrrr

          2. Vždyť ale komise je pouze poradní orgán, takže si nemůže nárokovat rozhodovací pravomoc. Už i proto, že komise jako taková a i její jednotliví členové nemají za svá rozhodnutí žádnou odpovědnost. Jinak kvalitní asfalt je moderní povrch, který má v mnoha ohledech lepší vlastnosti než kámen. V kombinaci s kostkou na okrajích komunikací je to velmi dobré a i pěkné řešení.

          3. Samozřejmě, že je komise poradní orgán. A samozřejmě, že si nemůže nárokovat rozhodovací pravomoc. S tou odpovědností už tak nesouhlasím – stále je možné se bavit o odpovědnosti společenské. Docela mě zaujala věta „Jinak kvalitní asfalt je moderní povrch, který má v mnoha ohledech lepší vlastnosti než kámen“. Prosím Vás které??? Ano, můžeme se bavit o hlučnosti, ale tím to také končí. „V kombinaci s kostkou na okrajích komunikací je to velmi dobré a i pěkné řešení“ na to si dovolím reagovat, že je to v centru města blbé a do budoucna drahé řešení, o estetice raději nemluvím – zcela subjektivní názor. Asfalt u nás ve městě nevydrží bez porušení ani dva roky. Viz. Panský vrch, a jiné části města s propadlými překopky.
            kostka – přírodní materiál, estetický, tvrdý, málo obrusný, bezprašný, dobré vsakovací schoponosti, nižší povrchová teplota, snadná opravitelnost… nevýhoda – více hlučná (obvzláště, když není rovná – vzhledem k tomu, že se čeká asfaltování, v některých úsecích se v Humpolci raději neopravuje), vyšší cena (v Humpolci není problém – spousta kostek v depozitu, včetně kamenných obrubníků na TS a čističce)
            asfalt – nulové vsakovací schopnosti, vyšší obrusnost, vyšší povrchová teplota, špatně opravitelné… výhody – nižší hlučnost, cena
            Na něco jsme zapomněl??

            frrrr

          4. Souhlas a dodávám.Kostky na zadláždění několika ulic město v zásobě má,tak proč je nevyužít,asfalt je tak dobrý k hranicím města.

          5. Také si dovolím cosi poznamenat.
            Deformace našeho myšlení a chování po tom co si národ prožil od roku 1939 je obludná. Prochází napříč politickými stranami, napříč společenským postavením. Posledních 20 let si rozhodujeme sami o svém osudu. Prodali jsme si plyn, elektriku, lomy, cementárny a také dost vody. Vydání církevního majetku je na spadnutí a 200 osvícenců v parlamentu ani nedá do „zákona o vypořádání“ státu předkupní právo na majetek církve, která ho nebude schopna spravovat a bude ho dle mého přesvědčení prodávat. Tedy bude se dále porcovat zem a její přírodní potenciál.
            Vracím se rychle ke kostkám. Nevěřím, že by ve standartní občanské společnosti rakouského, nebo německého typu se vedla jakákoliv diskuse na toto téma, pokud by tam v nějakém podobném městě měli to, po čem mi denně jezdíme, nebo chodíme. Věřím a mám ověřeno, že ač tam jsou bohatší, jsou zároveň i skromnější a pokornější.
            Čekám marně, že se ozve někdo a řekne: „je krize, bude to nelehké, přece si nevyhodíme dlažbu, která je z hlediska lidského života věčná a její ponechání ve městě a případné rozšíření bude potomkům jen a jen šetřit peníze oproti asfaltům, které je třeba každých 5 let seškrábat a znova položit“. Je mi k smíchu argument hygienycký.
            Když asfalt vybouráte, máte odpad. Když kostku vydloubnete, máte půl eura v ruce a to je ten zásadní rozdíl a proto bojuji za kostku!
            Poláček

          6. „asfalt je tak dobrý k hranicím města.“ Nějak tomu nerozumím. Mohl(a) byste to, prosím, lépe vysvětlit?

  3. Konečně moudré řešení.Bohužel se nikde nedozvíme koncepci na řešení dopravy ve městě třeba v horizontu pěti let.Proč není např.zpoplatněno parkování ve středu města,proč nejsou zpracovány zóny ve městě,co s ulicemi Rašínova,Školní a část Hálkovy,nemluvě o ulici Masarykova.Tam všude je povrch rozbitý.Nu snad nám to radní někdy poví.To bylo předvolebních slibů,že !

    1. Stačí se dojít zeptat na radnici a ozvíte se, že Rašínova i Školní už je v plánu a pracuje se na projektech. Ale to je asi moc pracné, že?

    2. Placené parkování je snad logické,místa málo,lépe napsáno nebudou žádná a městská pokladna také nepřetéká.Někteří prosím pěkně neparkují,ani ta místa celodenně zabírají a to není fér.

      1. Placené parkoviště v centru? Kde je ? To myslíte ten kozí plácek za děkanstvím?

        Rok po volbách a už tu kritizujete mnozí z vás ty vámi zvolené.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Program kina Humpolec - listopad 2011

So Lis 5 , 2011
Program humpoleckého kina na listopad 2011. Osobně se moc těším na festival zimních filmů v sobotu 26.11.

You May Like

Témata