Stejná písmena, stejný vizuální styl. V humpolecké 8smičce vysvětlují, jak na to

4

Sjednocený vizuální styl ve městech na veřejných prostranstvích nám pomáhá lépe se orientovat. V 8smičce v Humpolci vysvětlují jak.

K čemu je dobré, aby v jednom městě vypadaly všechny koše stejně, aby byly všechny nápisy nebo značky srozumitelné a kudy mají vést cestičky přes park? O tom málokdy přemýšlíme, přesto i takové detaily hrají důležitou roli.

Park Stromovka

Nově zrekonstruovaný park Stromovka v Humpolci je největší ve městě a slouží k rekreačním účelům. Jana Fišarová Strejčková, koordinátorka programů a kurzů humpolecké 8smičky obrací pozornost k věcem, které rekonstrukce změnila.

„Třeba cestičky – ty předchozí byly jinde, než kudy lidé chodili, takže architekti udělali průzkum a jejich trasy přehodnotili. Náš park se také pyšní tím, že má svůj vlastní vizuální grafický styl. Ta vizuální stránka se promítá do všech prvků parku, cedulky, podobu písmen na nápisech a ikonky, piktogramy.“

Ukrytý potok

Uprostřed parku je nový víceúčelový altán, kde je grafická stránka nejvíce viditelná. Proč je i vizuální stránka ve městech důležitá? „Myslím si, že je to proto, aby to bylo pro všechny čitelné, aby byl pohyb po městě jednodušší, aby se všichni lépe orientovali. Tady třeba jsou všechna písmenka áčka v parku Stromovka jako stromy,“ usmívá se Jana Fišarová Strejčková.

Upozorňuje i na dvě betonové skruže s růžovou barvou uvnitř, které stojí v místech, kudy parkem teče Pstružný potok. Je zatrubněný a ukrytý pod povrchem města, a protože nebylo možné vyvést jej zpátky na povrch, chtěli ho architekti připomenout aspoň takto.

O tom, jak by se dala dál vylepšovat místa, kde se obyvatelé Humpolce potkávají, kudy chodí, se v 8smičce snaží debatovat s návštěvníky. Při setkáních každé první středeční odpoledne v měsíci je vyzývají, ať si všímají nedostatků a přemýšlejí nad možným vylepšením – třeba u přemíry nápisů a reklam všude kolem nás.

Čtěte dále:   Píšou o Humpolci: Klokan přiletí v březnu. Nové obchodní centrum v Humpolci nabízí pracovní místa

„My se snažíme v 8smičce dělat osvětu o tom vizuálním smogu a o tom, jak by měly vypadat třeba reklamní poutače nebo nároží. Mluvíme o tom, že v jednoduchosti je síla, a že síla je i v přírodních materiálech,“ uzavírá koordinátorka z 8smičky.

Axl

4 thoughts on “Stejná písmena, stejný vizuální styl. V humpolecké 8smičce vysvětlují, jak na to

  1. Kontrolní otázka.
    Která firma z Humpolce má po městě nejvíc svých reklamních poutačů, které lze označit za reklamní smog?

  2. Bohužel kavárna vprostřed Stromovky už je popsaná i jinými písmeny v naprosto odlišném vizuálním stylu.

  3. Ty růžově napatlaný skruže je vyloženej hnus… kdyby je aspoň napatlali na modro tak by to tu vodu mohlo vzdáleně evokovat.

Napsat komentář: frrrr Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Rok knihovny: Nové dětské oddělení se malým čtenářům otevře prvního listopadu

Čt Říj 21 , 2021
Letošní rok se bez nadsázky dá nazvat rokem Knihovny Jiřiny Zábranové. Nejen, že humpolecká knihovna slaví sté narozeniny, ale navíc se kromě nového názvu dočkala také nového dětského oddělení. Čtěte dále:   Umělce může inspirovat i zarostlý pozemek, poznali účastníci kurzu kresby a malby v Humpolci

You May Like

Témata