Kde řidiči nejčastěji bourají? Nový portál mapuje nejrizikovější místa na českých silnicích

Pro změnu nepřiměřená rychlost je podle portálu hlavní příčinou častých nehod na dálnici D1 nedaleko Humpolce. S dodržováním rychlosti mají řidiči v Česku obecně problém.

V Česku existuje mapa rizikových míst, na které zjistíte, kde nejčastěji řidiči bourají. Speciální portál nehod spustila nedávno Česká kancelář pojistitelů společně s firmou DataFriends. Na webu www.portalnehod.cz jsou barevně označená místa s počtem nehod za poslední dva roky, s informacemi o jejich příčinách, nebo výší způsobené škody a také například o počtech zraněných.

Jedním z nejrizikovějších míst je podle portálu křižovatka ulic Ječná-Sokolská-Legerova v centru Prahy. Během dvou let se tu stalo zhruba 120 dopravních nehod. Auta tudy jezdí až ve čtyřech jízdních pruzích a křižovatkou projíždějí i tramvaje.

Podle datového analytika Jana Chalase ze společnosti DataFriends, která portál provozuje, tam řidiči často tápou v tom, do jakého pruhu se zařadit.

„Při odbočení z ulice Ječná na magistrálu odbočují tři pruhy, ale magistrála je vedená ve čtyřech. Řidiči si často nevšimnou v jakém pruhu se nachází a potom tápou, do jakého pruhu se zařadit na magistrále,“ vysvětluje.

Pro změnu nepřiměřená rychlost je podle portálu hlavní příčinou častých nehod na dálnici D1 nedaleko Humpolce. S dodržováním rychlosti mají řidiči v Česku obecně problém.

„Dopravní policie se s překračováním nejvyšší povolené rychlosti setkává téměř dnes a denně. Jen za loňský rok jsme řešili přes 350 tisíc dopravních přestupků a z toho bylo přes 140 tisíc přestupků zaznamenaných v překročené rychlosti,“ říká šéf dopravní policie Jiří Zlý.

Cenné informace

Informace z portálu nehod nemají sloužit jen řidičům, ale také samosprávám, které silnice spravují.

„Chceme státu a krajům dát do ruky jasný statisticky podložený transparentní instrument, jak vyhodnocovat, kde peníze investovat,“ vysvětluje ředitel České kanceláře pojistitelů Jan Matoušek.

Ředitelství silnic a dálnic projekt vítá. Zároveň samo využívá vlastní mapu rizikových míst. Má mobilní hlídky, které nebezpečné úseky na silnicích vyhledávají. Navíc dostávají silničáři informace z Centra dopravního výzkumu v Brně i od policie.

„Sledujeme každoročně aktualizovanou takzvanou mapu rizikových míst, ta ale většinou kopíruje náš přehled o dopravní síti. Zároveň s dopravními inženýry hledáme úpravy a změny ke zlepšení bezpečnosti,“ říká mluvčí ředitelství Jan Rýdl.

V loňském roce zemřelo v Česku při dopravních nehodách 460 lidí.

Axl

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Po dálnici D1 se začalo jezdit před padesáti lety. První úsek vedl z Prahy do Mirošovic

Út Čvc 13 , 2021
Před padesáti lety, 12. července 1971, se v Československu otevřela první část dálnice D1. Jednalo se o úsek mezi Prahou a Mirošovicemi, který měřil přes 21 kilometrů. První návrhy na výstavbu dálnice však sahají až do 30. let 20. století. D1 je nejstarší a nejdelší dálnicí v Česku s délkou […]
Jihozápadní obchvat Brodu může být kratší, Šmolovům se nejspíš nevyhne

You May Like

Témata