Vyjádření Rodinného pivovaru Bernard

8

Komentář k článku „V Česku stoupá obliba nepasterizovaného piva“ ze Zpravodajství ČTK ze dne 12.2.2008

Rád bych reagoval na článek ze Zpravodajství ČTK, který když si přečetl mnohý vnímavý čtenář, musel zjistit, že autorka zřejmě neměla dostatek informací o výrobě  nepasterizovaného piva a tím se dopustila, jistě nedopatřením, nepřesnosti, kterou je nutné uvést na pravou míru. S autorkou článku jistě mohu souhlasit, že stoupá obliba nepasterizovaného piva, avšak není pravda, že kvůli nabídce nepasterizovaného piva musejí mít restaurace tzv. tankovny neboli vestavěné tanky pro jeho uskladnění.


V České republice je tradičně několik výrobců nepasterizovaného piva, výhradně menších a středně velkých pivovarů, velké pivovary jdou naopak cestou pasterizace. Celkem vyrobí pivovary v České republice přes 20 milionů hektolitrů piva za rok, z toho nepasterizovaného přes jeden milion hektolitrů, neboli 5 procent celkové produkce. Většina pivovarů nestáčí však toto nepasterizované pivo v restauracích do tankoven, jak bylo uvedeno v článku, ale zcela běžně, tak jako například Rodinný pivovar Bernard již 17 let, do lahví a KEG sudů.



A jaký je tedy vlastně zásadní rozdíl mezi pivem pasterizovaným a pivem, kde se nepoužil k ošetření před expedicí k zákazníkovi paster? Pivo nepasterizované je zfiltrováno při teplotě
1 – 2°C, přičemž pasterizaci nahrazuje mikrofiltrace, která z piva odstraňuje všechny škodlivé bakterie a kvasinky. Pivo tedy není zasaženo žádným tepelným šokem, není „vytrženo“ z klidu ležáckého sklepa a tím si ponechává svoji vůni, chuť, barvu a především výživnou a zdravotní hodnotu. K zákazníkům se tak dostává díky této speciální technologii pivo nepasterizované, které jak bylo v článku správně napsáno, nachází v poslední době stále více konzumentů.



Zdeněk Mikulášek
, Rodinný pivovar Bernard


 


 

myska

8 thoughts on “Vyjádření Rodinného pivovaru Bernard

        1. Tak to Vám doporučuju Rebela nebo ještě lépe močůvku z Litovle, tam není po jakékoli hořké chuti, jíž se pivo obvykle vyznačuje, ani stopa…..:-)

          1. obvykle je pivo hořké,ale ta naše místní značka je hořká až moc,desítka není k pití…

          2. Jestli moc nebo ne, to je otázka, vždyť ho pít nemusíte. Kdysi jsem taky dával přednost jiným značkám, ale zaprvé jsem patriot, a zadruhé už mi opravdu přestaly chutnat univerzální europiva jako Gambrinus a jiné kyseláče… Bernard se liší, protože má chuť. Mimochodem, jedenáctka je příliš hořká i pro mne, ale desítka ok:-)

          3. zlatá chuť desítky z bývalého státního pivovaru…

          4. Vážení, 100 lidí – 100 chutí! Každý si přece dá to, co mu chutná. To už si budeme vnucovat i chutě? Vrchovatě stačí toho, co nám vnucuje naše supervláda.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Next Post

Policejní cvičení

Čt Úno 28 , 2008
Dnes nám do redakce dorazil následující e-mail.

Témata